Μετά τον ΟΣΕ, όπου το Δημόσιο ανέλαβε στις «πλάτες» του χρέος 10,7 δισ. ευρώ, εξίσου σημαντική θα είναι η αντίστοιχη επιβάρυνση για τον ΟΑΣΑ.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για την ανασυγκρότηση και εξυγίανση του ΟΑΣΑ, το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει να καλύψει τον οφειλόμενο τραπεζικό δανεισμό του...
οργανισμού, ο οποίος ανέρχεται στα 2,82 δισ. ευρώ, με ορίζοντα αποπληρωμής ως και το 2018.
Παράλληλα, το ελληνικό Δημόσιο καλείται να διαγράψει χρέη του ομίλου ΟΑΣΑ, προς φορείς του Δημοσίου, ύψους 752 εκατ. ευρώ.
Εκτός των ανωτέρω, ορίστηκε η καταβολή 160 εκατ. ευρώ για τα επενδυτικά προγράμματα του οργανισμού και των θυγατρικών του τη περίοδο 2011-2013 (συνολικά).
Επιπροσθέτως, «ταβάνι» ορίστηκαν τα 215 εκατ. ευρώ, ως ετήσια δαπάνη, για την επιδότηση του λειτουργικού ελλείμματος του ομίλου ΟΑΣΑ, το οποίο αντιστοιχεί στο 40% επί του προβλεπόμενου συνολικού λειτουργικού ελλείμματος όλων των φορέων, δηλαδή του ΗΣΑΠ, της ΑΜΕΛ, των ΗΛΠΑΠ, της ΕΘΕΛ και του Τραμ.
Ως τα μέσα Φεβρουαρίου η ψήφιση του νομοσχεδίου
Το σχέδιο νόμου για τον ΟΑΣΑ, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή την περασμένη Πέμπτη, αναμένεται να ψηφιστεί ως τα μέσα Φεβρουαρίου.
Το ν/σ προβλέπει τη συγχώνευση των σημερινών πέντε εταιριών σε δύο νέα σχήματα, ένα για τις «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ), στο οποίο η ΕΘΕΛ θα έχει τον κύριο ρόλο, απορροφώντας τον ΗΛΠΑΠ και ένα για «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ),όπου το μετρό θα είναι ο νέος ηγετικός φορέας με την απορρόφηση της Τραμ και του ΗΣΑΠ.
Μοναδικός μέτοχος των νέων εταιριών θα είναι, σε πρώτη τουλάχιστον φάση, το ελληνικό δημόσιο.
Ο ΟΑΣΑ θα έχει θέση μητροπολιτικού φορέα, ο οποίος θα είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την οργάνωση, τον συντονισμό και τον έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου.
Οι δύο νέοι συγκοινωνιακοί φορείς θα πρέπει να καταφέρουν να επιτύχουν θεαματική μείωση του ελλείμματός τους, αφού το κράτος πρόκειται να μειώσει στο 40%, από το 70%, το ποσοστό της κρατικής επιδότησης των εισιτηρίων. Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι, στο τέλος του έτους, το έλλειμμα των συγκοινωνιακών φορέων θα είναι της τάξης των 155 -200 εκατομμυρίων ευρώ,έναντι 400 και πλέον εκατομμυρίων το 2010.
Σε ό,τι αφορά το προσωπικό των συγκοινωνιακών φορέων, που σήμερα ανέρχεται σε 11.850 εργαζομένους, προβλέπεται μείωση κατά 1.500, με μετάταξη του πλεονάζοντος προσωπικού, αλλά και συνταξιοδοτήσεις εργαζομένων που πληρούν τις σχετικές προϋποθέσεις.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου