«Λυπητερή» που μπορεί να φθάσει έως και τις 160.000 ευρώ άφησαν πίσω τους οι βανδαλισμοί που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή στα Μ.Μ.Μ.
Η πρώτη αποτίμηση που έκαναν οι συγκοινωνιακές εταιρείες των Αθηνών έδειξαν τη μερική ή πλήρη καταστροφή 341 ακυρωτικών και εκδοτικών μηχανημάτων.
Στο μετρό «χτυπήθηκαν» 38 ακυρωτικά και 24 εκδοτικά μηχανήματα, τέσσερις κάμερες, ένα info-kiosk και ένα ΑΜΤ τραπέζης, με τα περισσότερα εξ αυτών να είναι επισκευάσιμα. Στο τραμ επλήγησαν 29 μηχανήματα, ενώ τις μεγαλύτερες επιπτώσεις υπέστη η ΕΘΕΛ, καθώς «χτυπήθηκαν» 250 ακυρωτικά μηχανήματα, εκ των οποίων τα 60 είναι πλέον παντελώς κατεστραμμένα.
Αντίθετα, στον ΗΛΠΑΛ απλώς τοποθετήθηκαν ταινίες σε ακυρωτικά μηχανήματα της γραμμής 16, ενώ ο Ηλεκτρικός δεν είχε ζημιές. Ειδικά για το μετρό, στελέχη της ΑΜΕΛ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου καθώς, όπως τονίζουν, η αντικατάστασή του εξοπλισμού θα καταστεί ιδιαίτερα δαπανηρή για το δημόσιο ταμείο.
Ειδικότερα, όπως σημειώνουν, κάθε ακυρωτικό μηχάνημα του μετρό κοστίζει σχεδόν 3.000 ευρώ, αλλά κι αυτό θεωρητικά, διότι όλοι οι σταθμοί του μετρό παραδόθηκαν από τους κατασκευαστές με το «κλειδί στο χέρι», οι οποίοι ενσωμάτωσαν στο τελικό κόστος την αξία του εξοπλισμού, που συνδέεται με την αγορά και ακύρωση εισιτηρίων.
Οπως υπογραμμίζουν οι ίδιες πηγές, «η χαρά των εταιρειών που προμηθεύουν τέτοιο εξοπλισμό είναι να μην έχεις μακροχρόνια σύμβαση συντήρησης μαζί τους,διότι αυτό τους επιτρέπει να σε “γδάρουν”». «Αυτό θα πάθουμεεάν συνεχιστούν τα περιστατικά» λένε και επισημαίνουν ως παράδειγμα ότι η αξία του σετ των εκδοτικών μηχανημάτων του μετρό φθάνει έως και τις 400.000 ευρώ ανά σταθμό, λόγω του προηγμένου τεχνολογικού εξοπλισμού, αλλά και των υψηλών μέτρων ασφαλείας που διαθέτει.
Η πρώτη πρόχειρη αποτίμηση που έγινε χθες, έδειξε ότι η αντικατάσταση των 60 ακυρωτικών μηχανημάτων στα λεωφορεία θα μπορούσε να κοστίσει έως και 80.000 ευρώ για την αγορά νέου εξοπλισμού (το καθένα στοιχίζει 1.300 ευρώ), αλλά και ένα ποσό που μπορεί να φθάσει έως και τις 85.000 ευρώ για την επισκευή των 280 ακυρωτικών μηχανημάτων που «μπλοκαρίστηκαν (κοστίζει περί τα 300 ευρώ ανά μηχάνημα).
Στον δε ΗΣΑΠ, όπως λένε, «κάνουμε τον σταυρό μας που δεν έγινε τίποτα, αφού κάθε εκδοτικό σύστημα στοιχίζει πάνω από 30.000 ευρώ». Συνολικά, δηλαδή, ενδέχεται να προκύψει ένα κόστος που θα ξεπεράσει τις 160.000 ευρώ από το πουθενά!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου