Στα τρία δισ. ευρώ ανέρχεται το ποσό των επιδοτήσεων που δεν δόθηκε το 2009 στους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών.
Αυτά τα χρήματα, μαζί με το ένα δισ. τοκοχρεολυσίων από τα δάνεια που αναγκάστηκαν να πάρουν και τα 826 εκατομμύρια ευρώ που χρωστούν υπουργεία και δημόσιοι οργανισμοί, δημιούργησαν το τεράστιο έλλειμμα, σύμφωνα με τους εργαζόμενους...
Η συνέντευξη
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν χθες τα σωματεία των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός και τραμ), υποστήριξαν ότι για τα ελλείμματα του ΟΑΣΑ δεν ευθύνεται το κόστος μισθοδοσίας των υπάλληλων, όπως προσπαθεί να παρουσιάσει η κυβέρνηση, αλλά τα τεράστια ποσά που δεν εισπράχτηκαν ποτέ. Μάλιστα σ' αυτά προστίθενται και εκατομμύρια ευρώ ετησίως από την παραβατικότητα σε σχέση με τα εισιτήρια (μη ακύρωση και πλαστά) για παράδειγμα το 2009 το ποσό υπολογίζεται σε 57.800.000.
Η κακοδιαχείριση από την πλευρά της πολιτείας και η συστηματική αθέτηση των υποχρεώσεών της απέναντι στα μέσα μεταφοράς ευθύνονται λοιπόν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αστικές συγκοινωνίες, σύμφωνα με τους συνδικαλιστές. Οπως επισήμαναν, με εξαίρεση το 2002 και το 2003, που το κράτος έδωσε τις επιδοτήσεις, τα υπόλοιπα χρόνια δεν απέδιδε περισσότερο από το 18% των προβλεπόμενων από το νόμο. Αυτές τις δύο χρονιές οι συγκοινωνιακοί φορείς ήταν κερδοφόροι.
«Φαύλες διοικήσεις»
«Το επιχείρημά τους ότι είμαστε ελλειματικοι, και γι' αυτό περνάνε όλα αυτά στο απαράδεκτο σχέδιο νόμου που κατέθεσαν, είναι κυνικό ψέμα. Το νομοσχέδιο είναι ένα τερατούργημα που πέρασαν εν κρυπτώ και χωρίς διάλογο. Τις πραγματικές αιτίες της κακοδαιμονίας των αστικών συγκοινωνιών δεν τις αγγίζει το νομοσχέδιο» τόνισαν οι εκπρόσωποι των σωματείων και πρόσθεσαν ότι υπάρχει σκανδαλώδης ανεπάρκεια ανεύθυνων και φαύλων διοικήσεων.
Οσον αφορά τα εργασιακά τους, οι εργαζόμενοι έκαναν λόγο για «μεσαίωνα» κατά παράβαση κάθε έννοιας συνταγματικής νομιμότητας, αφού, σύμφωνα με το άρθρο 12 του νομοσχεδίου, όλες οι συμβάσεις καταργούνται και η διαπραργματευση των όρων θα γίνει από μηδενική βάση.
Οι μετατάξεις
Για τις 1.500 μετατάξεις που προβλέπονται δήλωσαν αμετακίνητοι, διότι, όπως είπαν, η διαδικασία γίνεται με όρους οικονομικής εξόντωσης. «Υπάλληλοι με 30 και 35 χρόνια υπηρεσίας, που ήδη έχουν υποστεί ελέω Μνημονίου μείωση 28% των αποδοχών τους, υφίστανται επιπλέον μείωση κατά 30% (σύνολο 58%), που θα επιφέρει αντίστοιχη μείωση της σύνταξής τους κατά 30%».
Οι συνδικαλιστές των μέσων σταθερής τροχιάς τάχτηκαν υπέρ του κινήματος «Δεν Πληρώνω», λέγοντας ότι υπάρχει δίκαιη βάση στις διεκδικήσεις.
Παρ' όλα αυτά διαφώνησαν με τις καταστροφές του εξοπλισμού των σταθμών και των ακυρωτικών μηχανημάτων. Αφησαν δε ανοιχτό το ενδεχόμενο να αξιοποιήσουν τη «δράση» του και να αφήνουν το επιβατικό κοινό να κινείται με τα ΜΜΜ χωρίς να ακυρώνει εισιτήρια, όπως έχουν κάνει άλλες δύο φορες στο παρελθόν. «Είναι λογικό να μην πληρώνουν αφού δεν έχουν χρήματα. Ζητάμε πάγωμα των τιμών και επιστροφή στο 1 ευρώ για τα εισιτήρια».
Οπως υπογράμμισαν, οι κινητοποιήσεις τους θα συνεχιστούν και μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, ενώ τόνισαν ότι η εφαρμογή του θα οδηγήσει σε συρρίκνωση των υπηρεσιών και την άνοδο των τιμολογίων για τους επιβάτες. Για σήμερα έχουν προγραμματιστεί στάσεις εργασίας, συγκέντρωση στην Ομόνοια και μηχανοκίνητη πορεία στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου