Την υποχρέωσή του απέναντι στις αστικές συγκοινωνίες εγκαταλείπει σταδιακά το κράτος, καθώς μόνο με 40% επιδότηση από 70% που προβλεπόταν μέχρι τώρα, πρόκειται να χρηματοδοτεί τα ΜΜΜ...
Την ίδια στιγμή στις χώρες της Ε.Ε., της Ασίας, ακόμη και στις ΗΠΑ που η ιδιωτική πρωτοβουλία κυριαρχεί, τα ποσοστά κρατικής επιδότησης των μέσων κυμαίνονται σε 55%-75%. Στο μεταξύ, οι μειώσεις των δρομολογίων στα μέσα αποτέλεσμα της αποδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων- και η γενικότερη υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου, πρόκειται να ενταθούν μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου στα μέσα της εβδομάδας, ενώ από συγκοινωνιακούς φορείς και εργαζόμενους επισημαίνεται ο κίνδυνος για περαιτέρω αυξήσεις στα εισιτήρια και είσοδο των ιδιωτών στα ΜΜΜ.
Υψηλά είναι τα ποσοστά της κρατικής επιδότησης στις συγκοινωνίες σε όλο τον κόσμο, όταν την ίδια στιγμή η ελληνική κυβέρνηση ψάχνει δίοδο διαφυγής από τις υποχρεώσεις της. Τόσο σε ευρωπαϊκές χώρες, όσο και στην Ασία, μέχρι και στις ΗΠΑ, τα ποσοστά κυμαίνονται μεταξύ 55%-75%. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι Βρυξέλλες με 62%, η Πράγα 69%, το Παρίσι 58,2%, η Στουτγάρδη 54%, η Ρώμη 74,5%, το Άμστερνταμ 60,2%, η Λωζάνη 50%, το Λος Άντζελες 73%, η Βοστώνη 67,2% κ.λπ.
Στην αγχόνη εργαζόμενοι και κοινωνικός χαρακτήρας
Αιχμές πέρα από τις καθιερωμένες, προσθέτουν σχετικά με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης τα υπομνήματα των εργαζομένων.
Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι του ΗΣΑΠ υπογραμμίζουν ότι με το προτεινόμενο νομοσχέδιο “οι αστικές συγκοινωνίες παύουν πλέον να αναγνωρίζονται ως δημόσιο αγαθό” και προσθέτει πως “η έννοια της κοινωνικής παροχής καταργείται. Η κρατική επιδότηση -που δεν θα μπορεί να υπερβεί το 40%- θα δίνεται μόνο για την αντιμετώπιση των λειτουργικών ελλειμμάτων και αποσυνδέεται πλήρως από την ανάγκη διατήρησης της τιμής των εισιτηρίων”.
Επίσης σημειώνουν πως δίνεται η “δυνατότητα εκχώρησης μέρους ή και του συνόλου των δραστηριοτήτων και εκποίησης των περιουσιακών στοιχείων των εταιρειών παροχής συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες”. Στο υπόμνημά τους αναφέρουν σχετικά με την κατάργηση των ΣΣΕ και των Κανονισμών Προσωπικού πως “απομακρύνει επικίνδυνα το εργασιακό καθεστώς από την κοινοτική οδηγία και το εθνικό πλαίσιο προστασίας”, για να προσθέσουν πως μπορεί να οδηγήσει σε “αδιέξοδες καταστάσεις” το σύστημα σχέσεων.
Σε υπόμνημά τους επίσης τα Σωματεία εργαζομένων στις συγκοινωνίες επισημαίνουν για το καθεστώς μετατάξεων των εργαζομένων ότι αφήνει “πολλούς προβληματισμούς και ασάφειες” και συμπληρώνει πως οι εργαζόμενοι που θα μεταταγούν “κινδυνεύουν να παγιδευτούν σε νέα κύματα μετατάξεων”.
Επίσης υπογραμμίζεται πως το ν/σ “αφήνει ανοιχτή πάλι τη δυνατότητα για σύναψη δανείων των εταιρειών και του ΟΑΣΑ από το εσωτερικό ή το εξωτερικό” για να υπενθυμίσει πως και στο παρελθόν με ανάλογες πρακτικές πολλαπλάσιου δανεισμού κόστους, οι συγκοινωνίες οδηγήθηκαν στο σημερινό σημείο.
Ταυτόχρονα τα Σωματεία τονίζουν το ζήτημα της εμπλοκής των ΚΤΕΛ και των ΟΤΑ στους νέους φορείς που πρόκειται να δημιουργηθούν και σημειώνουν πως “θα δημιουργήσουν προβλήματα γιατί δεν προκύπτει σαφώς αν θα έχουμε μόνο την περιορισμένη αρμοδιότητα της εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου και του ελέγχου - παροχή οδηγιών και κατευθύνσεων για την εκτέλεση του έργου ή θα κάνουμε και για αυτούς στρατηγικό σχεδιασμό”. Ταυτόχρονα χαρακτηρίζουν “προκλητική” τη δυνατότητα ανάθεσης προμηθειών, υπηρεσιών και έργου που δίνεται σε τρίτους, όταν την ίδια ώρα προωθούνται οι μετατάξεις.
Μεγάλο φαγοπότι
Σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία των αστικών συγκοινωνιών αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα πως για χρόνια λάμβανε χώρα ένα μεγάλο φαγοπότι στον χώρο, με εμπλεκόμενους, υπουργεία, διοικήσεις και τρίτα πρόσωπα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το κράτος τα προηγούμενα χρόνια, αντί να καταβάλλει την προβλεπόμενη επιδότηση στους Οργανισμούς, τους υποχρέωνε σε δανεισμό με εξωφρενικά επιτόκια.
Επίσης διοικήσεις εταιρειών προέβαιναν σε συμβάσεις με υπουργεία χωρίς διασταυρωμένα στοιχεία για τον αριθμό των εμπλεκόμενων ατόμων στα δωρεάν και μειωμένα δικαιώματα. Παράλληλα προχωρούσαν σε απευθείας αναθέσεις ερευνητικών προγραμμάτων σε ειδικούς λογαριασμούς πανεπιστημίων, ανεξάρτητα από την αξία του προγράμματος.
Μελέτες έχουν μείνει σε συρτάρια διευθυντικών γραφείων, ενώ συχνό φαινόμενο ήταν οι υπερτιμολογήσεις έργων. Εξωτερικοί και ειδικοί σύμβουλοι, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, μέχρι ιδιαίτερες γραμματείς συνεχίζουν να απασχολούνται με προκλητικούς όρους, ενώ την ίδια στιγμή οι οφειλές των διάφορων υπουργείων προς τα ΜΜΜ αγγίζουν τα 598 περίπου εκ. ευρώ.
ΠΗΓΗ΄- http://etheldrivers.blogspot.com/
10:03 μ.μ.
GreekzDriver

Athens Time


0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου