Την προειδοποίηση ότι η στάση πληρωμών των εισιτηρίων μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε στάση λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών απηύθυνε χθες από το βήμα της Βουλής ο Δ. Ρέππας.
«Αν κάποιοι λένε ότι κάνουμε στάση πληρωμών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες», τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, «πέραν του φαύλου κύκλου, ίσως να οδηγηθούμε και στη στάση λειτουργίας αυτών των υπηρεσιών αφού θα είναι ασύμφορο πλέον να παρασχεθούν».
Παρουσίασε, μάλιστα, στοιχεία για το ποσοστό εισιτηριοδιαφυγής που φτάνει έως και το 40% στην ΕΘΕΛ, ενώ σε Μετρό και Τραμ κυμαίνεται από 7 έως 10%.
Η συζήτηση του νομοσχεδίου για την «εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής» ξεκίνησε χθες στη Βουλή εν μέσω πολιτικής αντιπαράθεσης για την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και για την τροπολογία με την οποία προβλέπονται ποινές για εκείνους που δεν πληρώνουν διόδια και εισιτήρια.
Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα το βράδυ, την ίδια ώρα που θα κορυφώνεται η 24ωρη απεργία των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υποστήριξε ότι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων είναι απαραίτητο στοιχείο για να πετύχουμε στο τέλος του χρόνου τον περιορισμό των ελλειμμάτων. «Αν δεν μειώσουμε», τόνισε, «τα ελλείμματα, θα οδηγηθούμε σε νέα αύξηση του κομίστρου και πτώση των παρεχόμενων υπηρεσιών κι έτσι οδηγούμαστε σε έναν φαύλο κύκλο».
Από τα αξιοσημείωτα της χθεσινής συνεδρίασης ήταν το αυστηρό μήνυμα του κ. Ρέππα προς τις τράπεζες να μη διανοηθούν να σταματήσουν τη χρηματοδότηση για την κατασκευή των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, από τη στιγμή -όπως είπε- που το κράτος είναι συνεπές προς τις υποχρεώσεις του: «Καμία τράπεζα και κανένας τραπεζίτης δεν μπορεί να βρει προσχήματα και δεν δικαιούται να εγκαλέσει το Δημόσιο ώστε να βρει πάτημα να αποχωρήσει. Θα μείνουν και θα συνεχίσουν να είναι συνεπείς στη χρηματοδότηση των έργων», τόνισε χαρακτηριστικά.
Είχε προηγηθεί η παρέμβαση του προέδρου του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφέρη, ο οποίος υποστήριξε ότι το κίνημα «δεν πληρώνω» δεν είναι αυθόρμητο, προσθέτοντας ότι όποιος δεν πληρώνει τα διόδια, επί της ουσίας εξυπηρετεί τις ευρωπαϊκές τράπεζες που ψάχνουν αφορμή να απαλλαγούν από τις δανειακές συμβάσεις.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου